Köp- och leveransvillkor

Följande villkor gäller när du som kund handlar hos oss MMIT.  

Pris och betalning

All betalning på www.mmit.se sker via Klarna. Priser för privatpersoner visas med moms och i kassan så syns alltid det totala priset inklusive avgifter och frakt. Företag ser alla priser exklusive moms fram tills kassan där moms, avgifter och frakt läggs till i priset för att visa totala priset. Alla produkter som skickas in och inte har lagats innan kunden avbryter sitt köp kommer att debiteras 350 SEK.

Leveransvillkor

Normal leveranstid för beställda varor är 1 – 3 arbetsdagar, alla varor skickas med postnord om inget annat anges i beskrivningen av varan. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar. Skador eller annan åsamkan på paketet ska anmälas till postnord omgående när paketet levererats. Vi ansvarar inte för leverans av paket till MMIT, vi rekommenderar alltid att man använder spårbart och försäkrat.

Alla telefoner som skickas in för reparation ska skickas spårbart och försäkrat, efter reparationen slutförts skickas den tillbaka av MMIT spårbart och försäkrat. Produkter som skickats in för reparation kommer skickas tillbaka inom 1-2 dagar om reservdelen finns på lager. Paket som inte hämtats ut inom 14 dagar kommer debiteras med 350 SEK för arbetet.

Integritetspolicy

Vi kommer aldrig att sälja eller delge din information till tredjepart.

Reparationsvillkor

 Är du osäker på vilken reparation du behöver så kontaktar du oss här innan du köper reparationen. Beskriv problemet så gott det går så kommer vi återkomma med vilken / vilka reparationer du behöver för att laga din produkt.

Vid inskick av produkt för reparation så ska du som kund alltid skicka med en notislapp med vad som ska repareras och eventuell kontaktinformation, detta gör att reparationen snabbare kan slutföras

Vid reparationer på telefoner, datorer och surfplattor så får man alltid 6 månaders funktionsgaranti. Garantin gäller endast reparation och garantin gäller inte om telefonen har utsatts för andra skador under garantiperioden. Garanti gäller inte om telefonen utsatts för vatten eller annan vätska. Begagnade telefoner kommer med 6 månaders funktionsgaranti.

 Ångerrätt/Reklamation*

Alla beställda produkter kan returneras 14 dagar efter att man mottagit varan, kontakta oss omedelbart och beskriv varför produkten ska returneras. Vid fall där produkten har ett fabrikationsfel så skickas det ut en ny produkt. Alla produkter kommer med 6 månader garanti. Har produkten synliga användningsskador så gäller inte ångerrätten.

Vid specialbeställda varor så gäller ingen ångerrätt om varan redan skickats till kund. Ångerrätt på begagnade varor är 14 dagar, den begagnade produkten ska vara i likadant skick som när den köptes. Telefoner, datorer & surfplattor i oöppnad förpackning erbjuds ingen ångerrätt om paketet har öppnats av kund.

Betalningsalternativ

– Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.  

– Klarna Faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid – alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor. 

– Klarna Konto

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu – betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation  

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

GDPR

Ditt förtroende för oss betyder mycket och vi vill att du som kund ska känna dig trygg med att lämna personuppgifter till oss. Vi sparar ingen information om kunden, vid betalning så sköts allt via klarnas säkra system.

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: https://ec.europa.eu/consumers/odr/

Scroll to Top